Moga Ada Ruang Buatku

Thursday 13 February 2014

Gula-Gula Ujian DariNya



Ku harungi
Liku-liku kehidupanku
Ku titip rahmat dan redha Allah
Semakin pula aku diuji dari segenap pelusuk

Lalu..
Ku bertahajjud kerana KasihMU
Masih aku diberi ujian yang menggentarkan imanku
Ku tetap mohon di sujud tahajjud ku
Agar aku mampu menempuh ujian ini, hadiah dan tanda Sang Pemberi ujian menyayangiku

Goyahkah hatiku bila diberi ujian sekecil ini
Syurga itu mahal harganya untuk dibandingkan dengan ujian sekecil ini
Layakkah aku jika kesabaran aku tidak setanding selayakknya untuk KasihNya
Allahu Rabbi.. tetapkan aku di jalan kebenaran ini

Di saat hati ku genting
Kau kirimkan angin kasihMu bahawa Kau sentiasa dekat denganku
Kau kirimkan sahabat-sahabat yang membawa aku mengingatiMu selalu
Kau kirimkan teguran yang tidak putus-putus

HambaMu ini yakin bahwa dia perlu bersabar
Sabar itu separuh daripada iman
Sabar itu juga ciri-ciri ahli syurga
Sabar yang pada mula itu pahit akan manis akhirnya
Seperti manisnya gula-gula

Iaitu gula-gula kesabaran atas keredhaanMu Ya Allah

No comments:

Post a Comment