Moga Ada Ruang Buatku

Wednesday 17 October 2012

Aku dikeheningan

 Alhamdulillah saat ini Allah masih bagi kekuatan serta kesempatan dalam meneruskan hari-hari di muka bumi Allah ini. Segala puji bagi Allah Tuhan yang menguasai semesta alam yang dalam genggamannya. Hebat aturan Allah ini kadang kala buat aku rasa dekat padaNya walaupun kadang kala terfikir kenapa aku di uji dengan ujian sebegini rupa, namun di sebalik ujian ini tersingkap sebuah hadiah terindah dariNya.

 Ya Allah kenapa hati ini terlalu mudah jatuh, mudah terpaut, mudah tertarik dan segalanya mudah. Aku kadang kala terasa perih untuk menahan rasa ini, namun aku tahu inilah ujian Allah berikan padaku buat aku terus mengingatiNya saat susah dan senang. Aku boleh katakan yang saat ini aku pendam rasa ini, aku bagaikan tak layak untuk milikinya dengan kelebihan dirinya yang jauh lebih baik dari aku yang banyak kekurangan ini, Ya Allah bantulah aku dalam bersabar menanti dia pilihan hatiku.




Dalam masalah hati melanda duniaku, aku juga diuji dengan ujian kehidupan harian yang berliku, Ya Allah tak layak aku mengeluh dalam aturanmu ini, bari sikit Allah uji aku dah tak mampu hadapi.. Allah..

Tafsir Al-Quran: Surah Al-Ankabut, Ayat 2 & 3

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

Sabarlah wahai diri, andai ini ketentuan ilahi tabahkan hatimu untuk menempuhi..

No comments:

Post a Comment