Moga Ada Ruang Buatku

Thursday 30 August 2012

Coretan Rasa Si Musafir Kasih



Assalammualaikum….

 Hari ini 30-08-2012 satu sejarah terbesar terlakar dalam hidupku, aku sungguh rasa sangat gembira bila pak cikku Abdul Wahid yang banyak bantu aku terus hidup di dunia perantauan ini dan juga insan yang Allah kurniakan untuk membantu aku tinggal dan tumpang di rumahnya selama 3 tahun aku menuntut di Kolej Yaysan Sabah dalam Kos Diploma Teknologi Pengurusan. Alhamdulillah Allah berikan satu kemudahan buatku, tak cukup dengan itu dia juga banyak berikan motivasi pada aku, aku rasakan diriku sungguh bertuah sebab dialah satu-satunya yang membantu aku melihat dunia ini lebih jauh, dia seorang anak muda yang sangat tinggi usahanya, apa yang dia katakannya semuanya dia lakukan takda satupun yang dia kata dia tak lakukan, sungguh aku berasa sangat bertuah  saat ini.

 Dia memberikan aku satu ilmu yang sangat berguna buatku, dia tak pernah suru aku memandang dunia ini sempit, hidup ini sentiasa ada jalan buat kita yang ingin Berjaya. Yang paling aku kagum pada beliau antara seorang yang memikir umat yang ada. Pemikirannya buatkan aku rasa teruja dan aku sangat kagum serta ingin mencontohi jalan perjuangannya demi agama. Pesannya buatku dalam hidup ini yang paling penting cari redha Allah.

Beliau juga, memberikan aku satu wasiat paling penting agar aku tidak terpesonan dengan buaian dunia dan terperangkap di lembah yang hina, dia ajar aku untuk mengurus kewangan dengan bijak dan sistemmatik dan lebih berkesan. insaAllah apa yang diberikan pada aku, aku akan lakukan dan yang paling penting, dia nasihatkan agar aku tak abaikan orang tuaku, aku janji pada diriku aku tak akan kahwin selagi mana mak ayah aku tidak pijak tanah suci Mekah, aku sangat-sangat berharap perancanganku dalam jangka masa yang panjang ini Allah permudahkan dan aku mampu mengecapinya dengan izin Allah. InsaAllah

No comments:

Post a Comment