Moga Ada Ruang Buatku

Wednesday 15 August 2012

Pertama Kalinya..

Assalamualaikum..


Pertamanya rasa syukur sangat-sangat kepada Sang Pencipta diriku sebagai sesorang hambahnya di muka bumi ini, rasa gembira, rasa lucu dan macam-macam lagi yang sedang bermain di fikiranku, bukan apa? lama sudah aku inginkan ada blog ini, baru kesampaian kesian, itu pun orang lain yang buatkan, Allahmdulillah..

Aku dulu rasa kagum bila lihat orang lain ada blog, nampak macam hebat bila ada blog ini macam-macam boleh di buat, ada orang dengan blog ni jadi kaya, ada juga yang jatuh papa kedana disebabkan suka main saham dan ada juga yang jadikan blog ni satu eleman untuk berdakwah dengan orang lain. Mungkin ramai yang rasa tidak layak untuk berdakwah dan berhadapan dengan masyarakat, lalu mereka jadikan blogger ni satu uslub dakwah (cara) untuk sampaikan satu mesej pada masyarakat sekaligus menjadikan arena ini satu cara untuk menyedarkan orang lain.

hehe macam wartawan da? saja jak, tapi itulah yang aku faham, dari aku biarkan blog ni kosong and takda benda nak di perkatakan baik aku tulis apa yang aku faham..

Apa-apapun aku bersyukur pada orang yang buatkan aku blog ini, aku tak tahu macam mana nak balas jasanya hehe semoga Allah merahmatiNya dunia dan akhirat.. Walaupun pernah jadi musuhku dulu-dulu, tapi entah macam mana hati boleh "jatuh" mungkin tarbiah hati tak kuat lagi sebab itu iman goyah, aku bukanlah heba sangatt nak katakan tentang jodoh? semua itu suratan Allah, rasa tak layak untuk nyatakan semua tu pada orang yang di impikan sebab bagiku aku bukan baik untuk dapatkan orang yang lebih baik, tiba-tiba masuk pasal jodoh lagi.. hehehe takdalah aku cuma rasa diriku macam itu, 19thn aku hidup 6thn aku berada dalam kejahilan sungguh berada dalam dunia kejahilan buatkan aku melihat keadaan sekelilingku dan aku merasakan bahawa tiba saatnya aku kembali pada fitrahku, duniaku gelap segelap-gelapnya, kawan senakalanku mati didepanku.. bodohnya aku.. kalaulah aku tak ada di situ mesti kawanku tak jadi mangsa saat tu, dia mati di sebabkan selamatkan aku, di tolak orang yang tarik aku tu dan dia yang jadi mangsa, peristiwa 5tahun lalu mengajar aku erti hidup ni perlu berubah..

Sekarang semua itu sudah tinggal kenangan, itulah perjalanan dunia hidupku, aku kadang-kadang rasa diriku tak layak untuk menjadi seorang yang boleh berdiri di hadapan dan mengajak orang lain mengenal Allah.. Namun ada satu ayat dari Allah yang menggegarkan hatiku bila sahabatku Iswan Tanggiling membacakannya untukku 

A017
Dan demi sesungguhnya! Kami telah mudahkan Al-Quran untuk menjadi peringatan dan pengajaran, maka adakah sesiapa yang mahu mengambil peringatan dan pelajaran (daripadanya)?

Ayat ini diulang sebanyak empat kali dalam Al-Quran Surah Al-Qamar ayat 17,22,32 dan 40 itulah yang buat diriku terjaga dari lena yang panjang..

Buat yang di nanti kata-kata akhirnya masih aku ingat, "aku tak juga menolak, tak juga terima" hanya kata-kata teka teki itu yang di tinggalkan, aku cuma mampu berdoa agar hatiku sentiasa di jaga dan dipandu pada jalanNya, biarlah kenangan semalam hanya tinggal kenangan yang mengajar aku erti hidup yang penuh cabaran ini, aku bersyukur sangat kerana Dia menyanyangi diriku.. InsaAllah

No comments:

Post a Comment