Moga Ada Ruang Buatku

Saturday 22 September 2012

Buat Hati-hati Yang Tersungkur






“Tidak akan lurus keimanan seseorang sehingga lurus hatinya dan tidak akan lurus hatinya sehingga lurus lidahnya”-HR Ahmad.

“Allah jadikan bumi dan langit, binatang dan seluruh ciptaan-nya, untuk manusia dapat mengenal ALLAH ALLAH ciptakan dunia dan seisinya. Kejayaan kita adalah dengan menunaikan perintah ALLAH dalam setiap keadaan.mengamalkan agama untuk bina iman yakin benar pada diri kita dengan zat kebesaran ALLAH”-

“Jika ketenangan yang dicari, ALLAH akan terus menguji kitasehingga pada satu masa kita akan rasa indahnya TAWAKAL padaNya dan itulah nikmat ketennangan dalam jagaanNYa”
“Anak Adam menjadi semakin tua, tetapi ada dau perkara yang menjadaikannya semakin muda, iaitu TAMAK kepada harta dan TAMAK kepada umur “-HR Muslim.

“Every second ALLAH remember you, every minute ALLAH misses you, every hour ALLAH cares for you, because every day I pray to ALLAH to take care of you…..”

“Dunia bersifat sementara, maka kebahagian yang dikandungnya juga bersifat sementara, sebaliknya akhirat bersifat kekal dan kebahagiannya juga bersifat abadi”-Hukamak

“Setiap anak Adam melakukan dosa, dan sebaik-baik manuasia yang berdosa adalah yang segera bertaubat kepada-NYA”-Hadith

“Moga hidupmu besinar dengan keimanan, matamu bercahaya dengan kalimah ALLAH, hatimu terhibur dengan ketakwaan dan akhlakmu indah bagaikan AL-QURAN, semoga hidupmu dalam keredhaan”

“Air yang jernih tidak akan keruh andai tidak ada penyebab yang mengeruhkannya, Namun hati yang suci akan menjadi keruh sekiranya tidak diisi dengan iman. Hati juga akan ditumbuhi oleh titik-titik hitam andai membaca Al-Quran tidak dijadikan amalan dengan membaca Al-Quran dan mengingati ALLAH hati akan menjadi tenang”

“Kasih saying manusia hanya setitis jika dibandingkan lautan cinta milik ALLAH dan sekioranya hilang yang setitis tidak akan menjejaskan hidupmu jika yang selautan itu masih kau miliki”

“Teruskan kehidupan masa depanmu berlandaskan Islam, Amal dan Iman. Yang penting hidup ini hanya kerana ALLAH. Tanpa keimanan dan ketakwaan hidup kita ridaka akan bermakna”.

“Inginkan Mutiara Selamilah Lautan. Inginkan Bahagia Tempuhilah Penderitaan. Inginkan Kejayaan Perlulah Pengorbanan. Ketahuilah setiap Kepahitan Itu Sebenarnya Terkandung Seribu Kemanisan”

“Ketenangan dan Kebahagiaan Itua adalah Hembusan Dari Langit, Di Turunkan Ke Dalam Lubuk Hati Orang Beriman , Mereka Akan Tetap Berhati Teguh Dikala Orang Lain Mengalami Kegoncangan”…..Syed Qutb.

Ada Kasih Mungkin Tersisih. Ada Sayang Mungkin Terbuang. Ada Rindu Mungkin Tertunggu. Ada Cinta Mungkin Terluka”

“Ingati Bila Sunyi, Rindui Bila Berjauhan, Fahami Bila Keliru, Nasihati Bila Terleka dan Maaafkan Bila Terluka. Itulah Indahnya PERSAHABATAN”…..

“Yang Dekat Itu Mati, Yang Jauh Itu Masa, Yang Besar Itu Nafsu, Yang Berat Itu Amanah, Yang Indah Itu Solat, Yang Tajam Itu Lidah”

“Orang Yang Benar Itu Bukanlah Orang Yang Tidak Pernah Melakukan Kesalahan,Melainkan Orang-orang Yang Dapat Menjadikan Kesalahan Itu Sebagai Alat Untuk Memperbaiki Diri”

No comments:

Post a Comment